اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۱۳ تير ۱۳۹۸ - 04 July 2019
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری توجه به گفتگوی بین نسلی را مهم دانست و گفت: حق نسل جوان ما به خصوص دختران ایرانی شنیدن مطالبات و برطرف کردن دغدغه های آنهاست.
حق دختران ایرانی، شنیده شدن مطالبات و دغدغه های آنهاست به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در نشست تخصصی روز دختر در تالار ایوان شمس با تبریک ولادت حضرت معصومه (س) با بیان اینکه ارزش ذاتی انسانها بخصوص دختران ایرانی از هر قوم و مذهبی  باارزش است، گفت: هدف ما بزرگداشت روز ملی دختر در سطح جامعه است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ادامه با طرح این سوال که برای دختران ایرانی چه کرده ایم؟ گفت: اولین اقدام مهم ما در معاونت امور زنان و خانواده پیگیری لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس شورای اسلامی است و علاو بر آن نیز لایحه ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 و ادامه مراحل تصویب آن بوده که  امیدواریم به تصویب نهایی برسد تا حقوق انسانی و بشری دختران در جامعه اعمال شود.

ابتکار گفت: با همکاری مشترک آموزش و پرورش در راستای تحصیل دختران بازمانده از تحصیل در برخی مناطق کشور اقدام نموده و با کمک خیرین در حال احداث  مدارس برای این افراد هستیم .

 اولویت در هر خانواده ای آموزش مهارت زندگی است
وی ادامه داد: آموزش مهارت های زندگی اولویت های  هر فردی در خانواده است تا بتواند انسانی مفیدی در جامعه باشد  در همین خصوص آموزش و پرورش برنامه های خوبی را برای آینده در نظر دارد که اجرای ورزش در مدارس ابتدایی از جمله این اقدامات است.

آموزش تربیت بدنی 67 هزار معلم ابتدایی  در سال 97
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به آموزش تربیت بدنی 67 هزار معلم ابتدایی در سال گذشته، گفت:  در راستای احیای دوباره درس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی سال گذشته با همکاری آموزش و پرورش نسبت به آموزش 67 هزار معلم ابتدایی اقدام نموده  تا کم توجهی به بحث ورزش را از بین ببریم .

وی از دیگر اقدامات این حوزه را  آموزش مهارت های ارتباطی، دانست و گفت:  یکی از اهداف ما در آینده ایجاد بستر مهارت آموزی در ارتباط است، چرا که دختران ما اگر می خواند  در دنیا تاثیر گذار باشند باید توان مهارت ارتباطی خود را افزایش دهند.

وی در ادامه گفتگویی بین نسلی را مهم دانست و گفت:  حق نسل جوان ما به خصوص دختران شنیدن مطالبات و برطرف کردن دغدغه های آنهاست.
 
ابتکار با بیان اینکه بسیاری از دختران ایرانی امروز کارآفرینان جامعه هستند، گفت: تمام دستگاه های اجرایی باید با همکاری و همراهی هم تلاش کرده، تا فرصتی مناسب برای حضور و مشارکت فعال دختران جوان ایرانی فراهم کنیم.



خبرنگار : پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: